LIVESCORE
Ketsbaia.com
BLOG THERAPY
DOKARI TV
150x600 F1 scuderia
ΧΟΡΗΓΟΙ
XOΡΗΓΟΙ
Πρόσφατα Θέματα
» STRATEGY-BETS(Mporeite Na boithisete?)
Τετ 07 Ιουλ 2010, 23:29 από googlino

» Άλλη μία ΚΑΛΗ πρόταση
Τρι 08 Ιουν 2010, 00:04 από trilos021

» Παρελθόν ο "Μαραντόνα της Αλβανίας"!!
Τρι 01 Σεπ 2009, 15:57 από apollonara

» Ετοιμη για το μπάμ η Ομόνοια;;
Τετ 20 Μαϊος 2009, 20:04 από zolos

» Στα κίτρινα ο Σερτζιάο
Τετ 20 Μαϊος 2009, 19:09 από mikez

» Εξετάζουν και Ζουράφσκι...
Τετ 20 Μαϊος 2009, 19:07 από mikez

» Βόμβα με Λυμπερόπουλο!
Τετ 20 Μαϊος 2009, 19:02 από mikez

» Ήρθε η ώρα να το σηκώσει η ΑΕΛ;
Τετ 20 Μαϊος 2009, 00:42 από zolos

» Στην Ομόνοια «παίζει» και του Δάρλα!
Παρ 15 Μαϊος 2009, 11:14 από mikez


Preview GP Μπαχρέιν: Το τραγούδι της ερήμου

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

Preview GP Μπαχρέιν: Το τραγούδι της ερήμου

Δημοσίευση από green Την / Το Τρι 01 Απρ 2008, 07:56

Αν όπως προχωράτε στην έρημο -ψάχνοντας πιθανώς για μιαν όαση-
πέσετε πάνω σε μια πίστα Formula 1, τότε πιθανότατα βρίσκεστε στο
Μπαχρέιν. Το Βασίλειο του Μπαχρέιν είναι ένα νησί που βρίσκεται μέσα
στον Περσικό Κόλπο, κάτι που σημαίνει ότι είναι πλούσιο σε πετρέλαιο,
και η βασιλική οικογένεια, που ασκεί την εξουσία, δεν τσιγκουνεύτηκε
για να κατασκευάσει, κυριολεκτικά στη μέση του πουθενά, μία από τις πιο
σύγχρονες και εντυπωσιακές πίστες. Ακολουθώντας τον αγώνα της Μαλαισίας
στο πρόγραμμα του παγκοσμίου πρωταθλήματος Formula 1, σηματοδοτεί το
άνοιγμα που κάνει τα τελευταία χρόνια το σπορ προς τις νέες αγορές της
ανατολής, που δεν έχουν παράδοση στο μηχανοκίνητο αθλητισμό.



Η πίστα: ιστορία και δεδομένα

Όταν οι υπάρχουν οι πόροι, όλα μπορούν να πραγματοποιηθούν. Τα έργα για
το Bahrain International Circuit, που βρίσκεται περίπου 30 χιλιόμετρα
νοτιοδυτικά της πρωτεύουσας Manama, ξεκίνησαν τον Νοέμβριο του 2002.
Μόλις 16 μήνες αργότερα, τον Μάρτιο του 2004, η πίστα που σχεδίασε ο
Hermann Tilke και κόστισε περισσότερα από 150 εκατ. δολάρια ήταν έτοιμη
να φιλοξενήσει το πρώτο Grand Prix Μπαχρέιν.

Όταν μιλάμε για το Bahrain International Circuit, δεν αναφερόμαστε
απλώς σε ένα σιρκουί που χτίστηκε στην έρημο για να διεξάγονται εκεί
αγώνες Formula 1. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για ένα σύμπλεγμα 6
πιστών, που μπορούν να λειτουργήσουν ανεξάρτητα και που σε αυτές
περιλαμβάνονται ευθεία για αγώνες drag αλλά και οβάλ διαδρομή. Αυτό
δείχνει ότι όλο το έργο κατασκευάστηκε με σκοπό να γίνει το κέντρο του
μηχανοκίνητου αθλητισμού σε ολόκληρη τη Μέση Ανατολή.



Η διαδρομή των 5,411 χιλιομέτρων έχει σχεδιαστεί με επίκεντρο τον
θεατή. Οι περίπου 50.000 που μπορούν να φιλοξενηθούν στις εξέδρες έχουν
πολύ καλή θέα στα δρώμενα του αγώνα, καθώς παρακολουθούν τα μονοθέσια
να κινούνται στις 12 στροφές της πίστας. Το μεγάλο πλάτος επιτρέπει τη
χρήση διαφορετικών γραμμών από τους πιλότους, ωστόσο η άμμος από την
έρημο που «κάθεται» στα ακάθαρτα σημεία κάνει την αποστολή τους
δυσκολότερη, ιδιαίτερα φέτος που το traction control δεν υπάρχει για
να… συγχωρεί.

Τον πρώτο αγώνα που έγινε το 2004 κέρδισε ο Michael Schumacher με τη
Ferrari αλλά στη συνέχεια κυριάρχησε ο Fernando Alonso με τη Renault,
οποίος πήρε δύο συνεχείς νίκες το 2005 και το 2006. Πέρυσι, «άρχοντας»
του αγώνα ήταν ο Felipe Massa με τη Ferrari, ο οποίος ξεκίνησε από την
pole position και δεν έχασε την πρωτοπορία μέχρι να δει πρώτος την καρό
σημαία.



Απαιτήσεις

Σε έναν αγώνα που διεξάγεται στην έρημο, είναι φυσιολογικό οι
κλιματικές συνθήκες να παίζουν το ρόλο τους. Το πιθανότερο είναι πως η
ζέστη θα είναι αρκετή, αλλά δεν θα υπάρχει η μεγάλη υγρασία που την
έκανε αφόρητη στη Μαλαισία. Το μέρος του μονοθεσίου που δοκιμάζεται
περισσότερο είναι ο κινητήρας, και εδώ έχει σημασία να δούμε ποιοι
οδηγοί θα τρέξουν με καινούριο και ποιοι θα τον έχουν για 2ο αγώνα.

Με τον ίδιο κινητήρα θα τρέξουν οι Robert Kubica, Kimi Raikkonen, David
Coulthard, Jarno Trulli και Nelsinho Piquet, ενώ όλοι οι υπόλοιποι θα
μπορούν να έχουν φρέσκο. Ένα άλλο σημείο που καταπονείται πολύ στο
Μπαχρέιν είναι τα φρένα, και εδώ οι μηχανικοί πρέπει να είναι πολύ
προσεκτικοί γιατί η ψύξη τους έχει ιδιαίτερη σημασία.

Εκτός αγωνιστικής γραμμής υπάρχει συνήθως αρκετή άμμος, που ελαττώνει
δραματικά την πρόσφυση σε αυτό το σημείο της πίστας, οπότε τα
γλιστρήματα που θα δούμε θα είναι αρκετά. Τέλος, η Bridgestone θα φέρει
στο Μπαχρέιν τη μαλακή και τη μεσαία γόμα των ελαστικών της.



Πλεονέκτημα οι δοκιμές

Φέτος, το Grand Prix Μπαχρέιν είναι ο 3ος αγώνας του πρωταθλήματος.
Στους δύο προηγούμενους είδαμε δύο διαφορετικές εικόνες. Στον πρώτο
αγώνα στη Μελβούρνη η McLaren κυριάρχησε απόλυτα, την ώρα που και τα
δύο μονοθέσια της Ferrari εγκατέλειπαν από προβλήματα στον κινητήρα.
Αντίθετα, στη Μαλαισία ο Kimi Raikkonen με τη Ferrari κέρδισε έναν από
τους πιο εύκολους αγώνες της καριέρας του, καθώς ύστερα από την το
λάθος του Massa και την εγκατάλειψή του δεν πιέστηκε σε κανένα σημείο
του αγώνα.

Ο παράγοντας, όμως, που αναμένεται να παίξει ρόλο στο φετινό αγώνα
είναι οι χειμερινές δοκιμές. Οι Ferrari και Toyota πραγματοποίησαν δύο
3ήμερα δοκιμών εξέλιξης στο Μπαχρέιν, την ώρα που όλες οι υπόλοιπες
ομάδες ήταν στην Ισπανία. Οι χρόνοι μάλιστα που σημείωσε ο Raikkonen
ήταν πραγματικά εντυπωσιακοί, σπάζοντας το ρεκόρ της πίστας για 2
δευτερόλεπτα. Φυσικά, δεν ξέρουμε τις ρυθμίσεις και το φορτίο καυσίμου,
ωστόσο το να έχεις κάνει μερικές χιλιάδες χιλιόμετρα δοκιμών
περισσότερα από τους άλλους σε μια συγκεκριμένη πίστα θεωρητικά σου
δίνει πλεονέκτημα.



Η McLaren από την άλλη δεν αναμένεται να μείνει με σταυρωμένα χέρια. Το
αποτέλεσμα της Μαλαισίας δεν ήταν τόσο άσχημο τελικά, με τους
Kovalainen και Hamilton να παίρνουν τις θέσεις 3 και 5, αλλά η διαφορά
σε ταχύτητα σε σχέση με τις Ferrari ήταν πραγματικά πολύ μεγάλη. Στο
Woking έχουν σηκώσει τα μανίκια και ετοιμάζονται πυρετωδώς για τον
αγώνα, στον οποίο ελπίζουν να είναι περισσότερο ανταγωνιστικοί.

Οι υπόλοιποι

Αναμφίβολα, η πιο σταθερή ομάδα μέχρι στιγμής στο πρωτάθλημα είναι η
BMW Sauber. Έχοντας πάρει δύο 2ες θέσεις στους δύο πρώτους αγώνες,
αποδεικνύουν ότι σε κάθε αγώνα θα είναι σε θέση να διεκδικήσουν ό,τι
καλύτερο μπορούν να πάρουν. Δεν έχουν δείξει ακόμα ότι μπορούν να
ανταγωνιστούν ευθέως σε ρυθμό τους κορυφαίους, αλλά σίγουρα είναι πιο
κοντά τους από πέρυσι.

Μία άλλη ομάδα που αναμένεται να τα πάει καλά σε αυτόν τον αγώνα είναι
η Toyota. Οι δοκιμές που έκανε μαζί με τη Ferrari σε αυτήν την πίστα,
σε συνδυασμό με τη σαφή αγωνιστική της άνοδο, μας προϊδεάζουν για μια
πολύ δυνατή παρουσία στο Μπαχρέιν.



Από εδώ και ύστερα αρχίζουν τα ερωτηματικά. Υπάρχουν τρεις ομάδες που
είναι σίγουρο ότι θέλουν αλλά δεν έχουν αποδείξει ότι μπορούν. Οι
Renault, Williams και Red Bull έκαναν αισθητή την παρουσία τους στην
Αυστραλία αλλά στη Μαλαισία, που ήταν ένας πιο «φυσιολογικός» αγώνας,
έδειξαν σοβαρές αδυναμίες. Αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον η απόδοσή
τους στο Μπαχρέιν, για να μπορέσουμε να βγάλουμε περισσότερα
συμπεράσματα για τη φετινή τους δυναμικότητα.

Υπάρχουν και οι πιο πίσω, που ωστόσο δεν είναι και τόσο… μακριά και
μπορούν να κάνουν την έκπληξη. Η Toro Rosso είναι πολύ δυνατή και με το
εξελιγμένο περσινό μονοθέσιο ανταγωνίζεται σε πολλές περιπτώσεις ευθέως
τη «μαμά» Red Bull. Η μεταμόρφωση της Honda προς το καλύτερο είναι
προφανής, παρότι όλοι στο Brackley δουλεύουν με απώτερο στόχο το 2009.
Ακόμα και η Force India απέχει πολύ από την ασθενική εικόνα της
περσινής Spyker. Τα δεδομένα προβλήματα της Super Aguri δεν επιτρέπουν
μεγάλη αισιοδοξία για καλό αποτέλεσμα, ωστόσο το ότι η ομάδα σώθηκε από
την οικονομική καταστροφή διατηρεί το ηθικό των ανθρώπων της υψηλό.



Τι περιμένουμε να δούμε στο Μπαχρέιν;


Είναι αλήθεια ότι με το πολύ διαφορετικό σκηνικό στους δύο πρώτους
αγώνες της χρονιάς μάς έχουν μείνει ορισμένες απορίες. Όχι σχετικά με
το αν ο τίτλος θα παιχτεί ανάμεσα σε Ferrari και McLaren -αυτό το
έχουμε καταλάβει- αλλά για τη σχετική θέση των υπόλοιπων ομάδων. Στο
Μπαχρέιν περιμένουμε να δούμε μια πιο σαφή εικόνα για τη δυναμικότητά
τους. Το σίγουρο είναι ότι όλοι θα τα δώσουν όλα και ο αγώνας, που
διεξάγεται στις 14:30 την Κυριακή 6 Απριλίου, θα είναι πάρα πολύ
ενδιαφέρων.

Μερικά Στατιστικά

Οι πιλότοι με τις περισσότερες νίκες στον αγώνα:

ΠΙΛΟΤΟΣ ΤΑΧΥΤΕΡΟΙ ΓΥΡΟΙ
Fernando Alonso 2
Michael Schumacher 1
Felipe Massa
1
Οι κατασκευαστές με τις περισσότερες νίκες στον αγώνα:

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ ΝΙΚΕΣ
Ferrari 2
Renault 2

Οι πιλότοι με τους περισσότερους ταχύτερους γύρους στον αγώνα:

ΠΙΛΟΤΟΣ ΤΑΧΥΤΕΡΟΙ ΓΥΡΟΙ
Michael Schumacher
1
Pedro De La Rosa 1
Nico Rosberg
1
Felipe Massa 1
www.msfree.gr

_________________
www.dokari.com
avatar
green
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 1707
Registration date : 05/03/2008

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://www.dokari.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης