LIVESCORE
Ketsbaia.com
BLOG THERAPY
DOKARI TV
150x600 F1 scuderia
ΧΟΡΗΓΟΙ
XOΡΗΓΟΙ
Πρόσφατα Θέματα
» STRATEGY-BETS(Mporeite Na boithisete?)
Τετ 07 Ιουλ 2010, 23:29 από googlino

» Άλλη μία ΚΑΛΗ πρόταση
Τρι 08 Ιουν 2010, 00:04 από trilos021

» Παρελθόν ο "Μαραντόνα της Αλβανίας"!!
Τρι 01 Σεπ 2009, 15:57 από apollonara

» Ετοιμη για το μπάμ η Ομόνοια;;
Τετ 20 Μαϊος 2009, 20:04 από zolos

» Στα κίτρινα ο Σερτζιάο
Τετ 20 Μαϊος 2009, 19:09 από mikez

» Εξετάζουν και Ζουράφσκι...
Τετ 20 Μαϊος 2009, 19:07 από mikez

» Βόμβα με Λυμπερόπουλο!
Τετ 20 Μαϊος 2009, 19:02 από mikez

» Ήρθε η ώρα να το σηκώσει η ΑΕΛ;
Τετ 20 Μαϊος 2009, 00:42 από zolos

» Στην Ομόνοια «παίζει» και του Δάρλα!
Παρ 15 Μαϊος 2009, 11:14 από mikez


Πέντε χρόνια από τη δημιουργία της δημοφιλούς, ανά το παγκόσμιο, ιστοσελίδας

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

Πέντε χρόνια από τη δημιουργία της δημοφιλούς, ανά το παγκόσμιο, ιστοσελίδας

Δημοσίευση από green Την / Το Πεμ 12 Φεβ 2009, 16:49

Χρόνια πολλά, Facebook!





Πέντε χρόνια μετά τη δημιουργία του, το Facebook
εξακολουθεί να δέχεται πολλές κριτικές για την ασφάλεια των προσωπικών
δεδομένων των χρηστών του.

Μετρά 150 εκατομμύρια φίλους σ' όλο τον κόσμο, αλλά και
αρκετούς εχθρούς, που θέτουν ερωτήματα για την ασφάλεια των προσωπικών
δεδομένων.


Πέντε χρόνια, 150 εκατομμύρια χρήστες και μια θέση στη λίστα με τους
πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο. Δεν είναι κι άσχημος ο απολογισμός
για τον Μαρκ Τσούκερμπεργκ, τον 24χρονο ιδρυτή του Facebook, στα
πεντάχρονα γενέθλια της διάσημης σελίδας, που συμπληρώθηκαν στις 4
Φεβρουαρίου. Σ' αυτό το διάστημα, το μικρό πανεπιστημιακό δίκτυο που
δημιούργησε μαζί με δυο συμφοιτητές του, στο Χάρβαρντ, εξελίχθηκε σε
ένα παγκόσμιο δίκτυο, που απασχολεί 700 εργαζομένους και δίνει στα
εκατομμύρια μέλη του τη δυνατότητα να εντοπίσουν παλιούς φίλους, να
γνωρίσουν νέο κόσμο, να ανταλλάξουν φωτογραφίες ή απλώς να παίξουν μια
παρτίδα πόκερ. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.


Πώς ξεκίνησε
Γιος ενός οδοντιάτρου, ο νεαρός Νεοϋρκέζος εμπνευστής του Facebook,
Μαρκ Τσούκερμπεργκ, είχε από την εφηβεία του δείξει την κλίση του στην
Πληροφορική. Μαθητής ακόμα στην Ακαδημία Φίλιπς Εξέτερ, δημιούργησε ένα
πρόγραμμα για το μητρώο ασθενών που είχε ο πατέρας του στο ιατρείο, κι
έπειτα άλλο ένα, μουσικό, για τον ίδιο, με το όνομα Synapse ("σύναψη").
Πριν αποφοιτήσει, ήταν ήδη γνωστός στη βιομηχανία των υπολογιστών και
σύντομα οι αμερικανικοί κολοσσοί Microsoft και AOL του πρότειναν
συνεργασία. Αντ' αυτών προτίμησε την ασφάλεια του Χάρβαρντ, όπου
ξεκίνησε σπουδές Ψυχολογίας και Πληροφορικής. Όχι όμως για πολύ: Ένα
χρόνο μετά, το Facebook είχε ήδη αποκτήσει παγκόσμια φήμη κι ο Μαρκ
παράτησε το πανεπιστήμιο για να αφοσιωθεί στην εξέλιξη του
δημιουργήματός του. Το Χάρβαρντ είχε όμως ήδη κάνει το θαύμα του: Το
Facebook (το όνομα του οποίου οφείλεται στα άλμπουμ που δίνουν τα
κολέγια στο τέλος του έτους στους φοιτητές τους) δημιουργήθηκε αρχικά
από τον Μαρκ Τσούκενμπεργκ, τον Νάστιν Μόσκοβιτς και τη Σέριλ
Σάντμπεργκ, όταν διαπίστωσαν την επιθυμία των συμφοιτητών τους για
επικοινωνία και ανταλλαγή πληροφοριών μέσω του διαδικτύου. Η σελίδα
φτιάχτηκε μέσα σε δύο εβδομάδες. Μέσα σε λίγες μέρες το χρησιμοποιούσαν
ήδη τα δύο τρίτα των φοιτητών του Χάρβαρντ και σύντομα ξεπέρασε τα όρια
του πανεπιστημίου, αποκτώντας χρήστες από τη Βοστώνη, το Στάνφορντ και
σύντομα ολόκληρο τον κόσμο. Και εγένετο Facebook.

Τι είναι το Facebook
Στην πράξη, το Facebook είναι μια δημοφιλής παγκόσμια πλατφόρμα
επικοινωνίας. Αρκεί να είσαι άνω των 13 ετών, να έχεις πρόσβαση στο
διαδίκτυο και μια διεύθυνση email και μπορείς να φτιάξεις το δικό σου
προφίλ. Από εκεί μπορείς να βρεις φίλους (πληκτρολογώντας το όνομα ή το
email τους ή απλώς από τις επαφές των ήδη φίλων σου), να στείλεις
μηνύματα, να προβάλλεις φωτογραφίες και βίντεο, να δημιουργήσεις και να
γνωστοποιήσεις συναντήσεις, κουίζ, ομάδες, εφαρμογές ή να παίξεις
ηλεκτρονικά παιχνίδια. Το αντάλλαγμα για αυτή τη δωρεάν υπηρεσία, είναι
ότι το Facebook, με βάση τα στοιχεία που συλλέγει κάθε φορά που
μπαίνεις στο λογαριασμό σου (φύλο, ηλικία, χώρα που έχεις δηλώσει κτλ),
σου εμφανίζει στην άκρη της οθόνης μια σειρά από διαφημίσεις.
Ενδεικτικά, η δημοτικότητα του δικτύου είναι τέτοια, που στις πρόσφατες
αμερικανικές εκλογές το Facebook είχε γίνει βασικό μέσο της καμπάνιας
του Μπαράκ Ομπάμα, το όνομα και η εικόνα του οποίου εμφανίζονταν,
σχεδόν χωρίς υπερβολή, σε κάθε βήμα που έκαναν οι χρήστες στο
λογαριασμό τους.
Διαφημιστικά κέρδη

Οι μέχρι σήμερα επενδύσεις στο Facebook φτάνουν τα 500 εκατομμύρια
δολάρια, ενώ μόνο πέρυσι τα διαφημιστικά κέρδη έφτασαν τα 300
εκατομμύρια. Κάπως έτσι, ο 24χρονος σήμερα Τσούκενμπεργκ φιγουράρει
στην 71η θέση της λίστας του Forbes με τους πλουσιότερους ανθρώπους του
κόσμου, με την περιουσία του να υπολογίζεται στο 1,5 δις δολάρια. Ο
ίδιος διοικεί ακόμα το Facebook, παρά τις σειρήνες για εξαγορά του από
τις μεγάλες εταιρείες του είδους, ντύνεται πάντα με τζιν και αθλητικά
παπούτσια και αρνείται ότι η διασημότητά του τον έχει αλλάξει. "Ο
στόχος της εταιρείας είναι να βοηθήσει τους ανθρώπους να μοιράζονται
όλο και περισσότερα, ούτως ώστε ο κόσμος να γίνει πιο ανοιχτός και οι
άνθρωποι να καταλαβαίνουν ο ένας τον άλλο", δηλώνει ο ίδιος απλά.


Το ερώτημα για τα προσωπικά δεδομένα

Τα πεντάχρονα του Facebook συμπίπτουν, σήμερα, με την
Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας στο Διαδίκτυο. Παρά την αυξημένη δημοτικότητά
της σε όλο τον κόσμο, η σελίδα εξακολουθεί να έχει πολλούς επικριτές,
τα βέλη των οποίων εστιάζονται στο ζήτημα της παραβίασης των προσωπικών
δεδομένων του χρήστη, τα οποία, με την εγγραφή του, εμφανίζονται
δημοσίως. Η απάντηση που δίνει η εταιρεία είναι ότι αποτελεί επιλογή
του χρήστη ποια στοιχεία θα διαλέξει να μοιραστεί και να προβάλει
δημόσια. Εκτός, δηλαδή, από το όνομα (το οποίο, πάντως, μπορεί να είναι
και ψευδώνυμο), ο χρήστης επιλέγει αν θα προβάλει ημερομηνία γέννησης,
στοιχεία επικοινωνίας, το σχολείο στο οποίο φοίτησε, ενδιαφέροντα κτλ.
Επιπλέον, έχει τη δυνατότητα να επιλέξει σε ποιους από τους φίλους του
θα είναι ορατές αυτές οι πληροφορίες.
Επιπλέον, το Facebook έχει την άδεια του προγράμματος απορρήτου TRUSTe,
μιας ανεξάρτητης, μη-κερδοσκοπικής οργάνωσης, με αποστολή να χτίζει την
εμπιστοσύνη των χρηστών και την αυτοπεποίθηση στο διαδύκτιο με την
προώθηση της χρήσης δίκαιων πρακτικών πληροφορίας. Αν κάτι απομένει να
στοιχειώνει την παρέα του Τσούκενμπεργκ, είναι το γεγονός ότι όποιος
χρήστης επιλέξει να διαγράψει τελικά το προφίλ του, μια σειρά από
βασικές πληροφορίες που είχε δώσει, θα παραμείνουν στον παγκόσμιο ιστό
και με μια αναζήτηση του ονόματός του, θα είναι ορατές στον
οποιονδήποτε...



ΓΡΑΦΕΙ ΧΡΥΣΤΑ ΝΤΖΑΝΗ
www.politis-news.com

_________________
www.dokari.com
avatar
green
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 1707
Registration date : 05/03/2008

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://www.dokari.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης